Skąd biorą się rośliny? Jak zbudowane są owoce i warzywa? Co kryje się w ich środku? Jak wyglądają nasiona? Gdzie ukrywają się nasiona w owocach? Jak odnaleźć nasiona drzew? Skąd biorą się nasiona warzyw takich jak: pietruszka, marchew, burak, skoro nie ma ich w środku?
Na wszystkie te pytania uczniowie klasy 2a poszukiwali odpowiedzi podczas kilku zajęć przyrodniczych. Przyniesione przez nich warzywa i owoce stanowiły materiał badawczy. Każdy uczeń zbadał skórkę, miąższ i nasiona ukryte w owocach. Sprawdzone zostały dokładnie pestki śliwek i jabłek. Uczniowie dowiedzieli się, skąd biorą się nasiona marchewki, buraków, cebuli, pomimo, że nie udało się ich znaleźć w środku warzyw. Podczas kolejnych zajęć nauczyli się pozyskiwać nasiona z szyszek, z owoców jarzębiny, badali owoce kasztanowca i dębu; przyglądali się nasionom klonu i lipy.
Wytrwali badacze przyrody spróbowali swoich sił w uprawie drzew – każdy przygotował swoją. Uczniowie posadzili – na razie – w doniczkach kasztanowce, dęby, lipy, klony, jarzębiny i sosny. Każdy postanowił zaopiekować się przyszłymi drzewami w swoim domu. Jeden zestaw został w klasie i na kilka dni przed rozpoczęciem nauki zdalnej można było zobaczyć kiełkujący dąb. Ponieważ przedsięwzięcie obarczone jest sporym ryzykiem, przygotowana została również klasowa uprawa fasoli, którą zawisła w domach na oknie, by można było ją codziennie obserwować (tu sukces raczej jest pewny). W trakcie trwania nauki zdalnej uczniowie wysyłali zdjęcia swoich upraw.