Podczas kolejnych zajęć przyrodniczych uczniowie poznawali drzewa rosnące wokół szkoły, przyglądali się liściom, korze i owocom. Nauczyli się odróżniać drzewa iglaste od liściastych, a przy okazji dowiedzieli się, że igły to też liście! Podczas następnego spotkania zajmowali się sprawdzaniem, ile lat mają drzewa. Najpierw każdy policzył słoje ściętego drzewa. Okazało się, że drzewo, którego „plastry” uczniowie trzymali w rękach miało 5 lat. Następnie dowiedzieli się, że nie trzeba ścinać drzewa, by sprawdzić, ile ma lat – można zmierzyć jego obwód i wykorzystać pewien wzór, by obliczyć wiek drzewa. I tak udało się obliczyć wiek dębu, modrzewia, świerku, brzozy i robinii akacjowej. Przy okazji uczniowie odkryli, że modrzew rosnący przed szkołą nie ma fragmentu kory, mogli więc dokładnie obejrzeć żywicę oraz przypomnieć sobie informację, że właśnie z żywicy drzew iglastych powstał dawno temu bursztyn.