• Brak komentarzy do wyświetlenia.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA POWSTAŃCY’44- PAMIĘTAMY! na podstawie ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Powstańcy’44 – pamiętamy!”

Cele innowacji pedagogicznej
Cele ogólne
  • zapoznanie uczniów z przebiegiem Powstania Warszawskiego,
  • przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty,
  • zachęcenie do czytania
Cele szczegółowe
  • rozwijanie wiedzy historycznej dotyczącej Powstania Warszawskiego,
  • budowanie tożsamości narodowej uczniów, rozbudzanie uczuć patriotycznych,
  • ukazanie wpływu wojny na losy powstańców, cywilów i dzieci,
  • poznanie życiorysów Powstańców,
  • zapoznanie uczniów z materiałami źródłowymi (filmy, zdjęcia, ilustracje, teksty literackie),
  • uświadomienie młodzieży konieczności kształtowania świadomości narodowej i postaw patriotycznych,
  • uświadomienie konieczności dbania o pokój na świecie,
  • poznanie lektur obowiązkowych,
  • rozwijanie kompetencji
Spodziewane efekty
W wyniku realizacji programu uczeń:
  • zapamięta treść lektur obowiązkowych i uzupełniających,
  • będzie posiadał szeroką wiedzę dotyczącą Powstania Warszawskiego i II wojny światowej,
  • będzie potrafił powiązać elementy świata przedstawionego utworu z właściwym tytułem i autorem;
  • będzie wiedział, jakie dzieła literackie powiązać z motywami wojny, pokoju, walki,
  • będzie umiał argumentować, wyciągać wnioski i formułować opinie,
  • poszerzy zasób słownictwa,
  • poćwiczy technikę pisania różnych form wypowiedzi w powiązaniu z lekturami szkolnymi,
  • rozwinie kompetencje
Opis innowacji
Treści, które zostaną omówione na lekcjach historii i języka polskiego:
1.     Geneza Powstania Warszawskiego
2.     Przebieg Powstania Warszawskiego
3.     Powstańcze symbole i ich znaczenie
4.     Codzienność w czasie powstania (żywność, zdrowie i higiena)
5.     Życie cywilów podczas powstania
6.     Odwaga i heroizm powstańców – analiza życiorysów wybranych postaci
7.     Krzysztof Kamil Baczyński – poeta walczącej stolicy
8.     Powstanie Warszawskie w popkulturze – moda czy nowoczesny sposób przekazywania wiedzy?
9.     Powstanie Warszawskie a współczesna Warszawa – pomniki, muzea, miejsca pamięci
10.  Dlaczego powinniśmy pamiętać o Powstańcach?
11.  Lekcje historii dla współczesnych: Jakie wartości są w życiu ważne? Jak nie dopuścić do kolejnej wojny?
12.  Wpływ Powstania Warszawskiego na tożsamość narodową Polaków
Lektury:
  1. Pamiętnik z powstania warszawskiego – Miron Białoszewski
  2. Dziewczyny z Powstania – Anna Herbich-Zychowicz
Metody pracy:
  • zastosowanie TiK,
  • zastosowanie metody projektu,
  • utrwalenie z uczniami wybranej formy wypowiedzi,
  • zorganizowanie z uczniami zbiórki pieniędzy na rzecz Powstańców oraz wpłacenie ich do skarbonki wspierającej kampanię BohaterON: https://zrzutka.pl/bohateron/s/powstancy44pamietamy

 

 

 

Komentowanie jest wyłączone.