• Brak komentarzy do wyświetlenia.

„Czytam z klasą lekturki spod chmurki”

Poprzez atrakcyjne zadania projektowe, uczniowie włączą się w wiele innowacyjnych działań z tekstem. Projekt polega na skorelowaniu czytania danej lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat radzenia sobie z emocjami i współodczuwania. Po przeczytaniu książek dzieci będą zastanawiały się, jakie emocje towarzyszyły bohaterom lektur i kiedy podobne emocje towarzyszą uczniom. Ponadto zastanowią się, jak radzić sobie z takimi emocjami i stworzą pomoce, narzędzia i miejsca, które im w tym pomogą.

Oprócz kreatywnych działań związanych z czytanym tekstem, zadaniem dzieci będzie zrealizowanie ZADAŃ EMOCJONALNYCH do trzech modułów:

– I moduł – „RADOŚĆ I SZCZĘŚCIE”,

– II moduł – „SMUTEK I ZŁOŚĆ”,

– III moduł – „STRACH I ODWAGA”,

 

Praca z książką stanie się przyczynkiem do realizacji wielu kreatywnych zadań oraz akcji czytelniczych, wybranych przez uczniów, spośród propozycji zamieszczonych w Regulaminie projektu. Dzieci rozwiną kompetencje szeroko wykraczające poza ramy podstawy programowej.

W obecnych czasach zauważa się ogromny problem z radzeniem sobie z emocjami. Coraz więcej dzieci nie potrafi stłumić swoich przeżyć, przez co wywiązują się różnego rodzaju konflikty. Ponadto uczniowie mają trudność z nazywaniem emocji, które im towarzyszą i znajdowaniem rozwiązań dla trudnych sytuacji.

Bohaterowie lektur szkolnych również przeżywają różnorodne emocje, dlatego, to właśnie lektury mogą być przyczynkiem do swobodnej rozmowy na ten temat i poprzez przykłady bohaterów, można stworzyć w klasie wspaniałe sytuacje dydaktyczne, które pomogą dzieciom znaleźć rozwiązania na trudne momenty.

Komentowanie jest wyłączone.