• Brak komentarzy do wyświetlenia.

Informacje dotyczące rekrutacji

Szanowni Rodzice!

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami dotyczącymi rekrutacji do szkół podstawowych na rok szkolny 2024/2025

 

OBOWIĄZEK SZKOLNY

Spełnianie obowiązku szkolnego obejmuje wszystkie dzieci 7-letnie (rocznik 2017), natomiast dzieci 6-letnie mogą od września 2024 roku zostać uczniami szkoły podstawowej, jeśli odbyły roczne przygotowanie przedszkolne, bądź posiadają opinię o możliwości rozpoczęcia nauki wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

ZAPISY DO SZKÓŁ

Dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły
przyjmuje się z urzędu do klasy I
na podstawie zgłoszenia rodziców lub opiekunów prawnych.

Dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły
mogą być przyjęte do klasy I
po złożeniu przez rodziców lub opiekunów prawnych wniosku
oraz po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego na wolne miejsca.

Przypominamy, że rekrutacja do klasy pierwszej szkoły podstawowej odbywa się w dniach: 04.03- 15.03.2024r.

Zgłoszenie dziecka z obwodu szkoły oraz wniosek dla dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły
należy złożyć elektronicznie na stronie: https://oswiecim.rekrutacje.edu.pl/

Instrukcja dla rodziców: System elektronicznych rekrutacji

 

REKRUTACJA W CZTERECH KROKACH:

  1. ZAŁOŻENIE KONTA

Rodzic/Opiekun dziecka zakłada konto i w panelu rodzica podaje wszelkie dane potrzebne w procesie rekrutacji, m.in. wprowadza dane dziecka, które podlega rekrutacji.

 

  1. ZŁOŻENIE WNIOSKU

Rodzic/opiekun może złożyć wniosek o przyjęcie do szkoły obwodowej lub wniosek
o przyjęcie do max 3 szkół podstawowych w mieście.

WAŻNE!

Przy szeregowaniu szkół (pierwszego, drugiego i trzeciego wyboru)- ważna  jest ich kolejność zdefiniowana przez rodzica/opiekuna w systemie!

System będzie przydzielał miejsce w szkole wg tej kolejności- pierwszego, drugiego lub trzeciego wyboru.

We wniosku należy zaznaczyć kryteria, które spełnia kandydat (niektóre kryteria wymagają załączenia dokumentu potwierdzającego jego spełnianie).

 

  1. PODPISANIE WNIOSKU

Wypełniony wniosek rodzice/opiekunowie mogą wydrukować, podpisać i złożyć w szkole pierwszego wyboru

lub

podpisać za pomocą Profilu Zaufanego

W przypadku braku Profilu Zaufanego przez któregokolwiek z rodziców/opiekunów, należy wydrukować wniosek, potwierdzić przez drugiego rodzica/opiekuna i złożyć w formie papierowej
w szkole pierwszego wyboru.

 

Jeżeli wystąpią trudności ze złożeniem wniosku w systemie rekrutacji elektronicznych, placówka pierwszego wyboru posiada możliwość dodania wniosku do systemu.

W przypadku chęci skorzystania z tej możliwości, prosimy o kontakt z sekretariatem szkoły.

 

  1. POTWIERDZENIE PRZEZ RODZICA KANDYDATA WOLI PRZYJĘCIA DO PLACÓWKI (w postaci pisemnego oświadczenia)

Aby dziecko zostało przyjęte do szkoły (nie dotyczy dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły)- należy potwierdzić wolę przyjęcia dziecka do placówki w terminie: 03 kwietnia do 10 kwietnia do godziny 13:00.

 

TERMINY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
ORAZ TERMINY POSTĘPOWANIA UZUPEŁNIAJĄCEGO

DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2024/2025

KRYTERIA REKRUTACYJNE DLA UCZNIÓW
NIE MIESZKAJĄCYCH W OBWODZIE SZKOŁY

 

Komentowanie jest wyłączone.